Teknoloji

Uzmanlar uyardı! Elektrikli araçlar gemi yangınlarını artırıyor

Hollanda’nın kuzeyinde 2 bin 857 aracın bulunduğu Panama bandıralı Fremantle Highway kargo gemisinde dün gece yangın çıktı.

Almanya’dan Mısır’a araç taşıyan gemide çıkan yangının elektrikli bir otomobilin tutuşması sonucu çıktığı öğrenildi. Üstelik bu yangın bir ilk değil.

Batan büyük gemi sayısı (2022: dünya çapında 38) tüm zamanların en düşük seviyesine ulaştı.

Ancak geçen yıl çıkan yangınlar nedeniyle 200 gemi hasar gördü. Bu, son on yılın en yüksek rakamı olarak kayıtlara geçti.

Elektrikli araçlar yangına davetiye çıkarıyor

Allianz Insurance, Mayıs ayı sonunda yıllık nakliye anketini yayınladı. Bu çalışma, elektrikli araçların gemilerde yangın riskini artırdığını açıkça belirtmektedir.

Daha fazla sürdürülebilirliğe yönelik genel eğilim, daha fazla elektrikli araç ve pille çalışan mal taşımak anlamına geliyor.

Özellikle konteyner gemilerinde ve otomobil taşıyıcılarında potansiyel olarak yüksek derecede yanıcı lityum-iyon pillerin taşınması yangınlara neden olur. Uzmanlar önlem alınmazsa gelecekte daha fazla geminin yanabileceğinin altını çiziyor.

Şubat 2022’de “Felicity Ace” yük gemisinin batmasının ardından, Norveçli bir nakliye şirketi gemilerinde elektrikli araba taşınmasını çoktan yasaklamıştı. Bununla birlikte, dünyadaki elektrikli araçların çoğu hala gemilerle taşınıyor.

Allianz araştırmasına göre, lityum iyon pillerin neden olduğu yangınların ana nedenleri, üretim hataları, hasarlı pil hücreleri veya cihazları, aşırı şarj veya kısa devrelerdir.

Öte yandan araştırmalar, pil kaynaklı yangınları söndürmenin son derece zor olduğunu söylüyor.

Allianz Denizcilik Sigortası Lideri Justus Heinrich, Mayıs ayı sonunda yetersiz güvenlik önlemlerini eleştirerek şunları söyledi:

Çoğu gemi, açık denizlerde bu tür yangınlarla başa çıkmak için ne yeterli savunmaya ne de yeterli erken uyarı veya söndürme kapasitesine sahiptir.

Uzmanlara göre, bakanlık bu tehdide karşı önleyici tedbirlere ve acil durum planlarına odaklanmalıdır.

Buna yeterli mürettebat eğitimi, uygun yangınla mücadele ekipmanına erişim ve erken uyarı sistemlerinin takılması dahildir.

Justus Heinrich, bu tür malların taşınması için özel olarak yapılmış gemilerin daha güvenilir olduğunu söylüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu